Маючи великий досвід (більше 12 років) в роботі з ГБО дозволю собі поміркувати на тему правди і міфів про ГБО.
1. Газ вибухонебезпечний, набагато небезпечніше бензину, а балон з ним може вибухнути.
Товщина стінок бензобака сучасного авто 2,5 мм, а товщина стінок балона ГБО 3 мм, тому при аварії ймовірність розгерметизації балону з пропаном, менше, ніж бензобака. На горловині балона стоїть мультиклапан, який оснащений безліччю різних клапанів, один з яких, в аварійній ситуації, автоматично перекриє подачу газу з балона, інший - в разі пожежі, повільно підбурює газ в атмосферу, третій - спрацьовує при зростанні тиску понад 25 атм. і скидає надлишок тиску в балоні до 16 атм., а балон здатний витримати 25 атм. У випадку ДТП з ГБО першим загориться бензин, йому досить потрапити на розпечений колектор. Газ пропан вибухає тільки при критичній концентрації його в салоні або багажнику, куди він може потрапити при неправильно встановленому ГБО. У всіх інших випадках - газ вийде в атмосферу.
2. Витрата газу більше, ніж бензину, тому економія примарна.
Так, витрата газу приблизно на 20% більше, але він в 2-2,5 рази дешевше бензину, тому економія реальна.
3. Хороший майстер може відрегулювати ГБО так, що витрата газу дорівнюватиме бензину.
Це міф. Питома теплота згоряння бензину 10,5 Мкал / кг, а пропану - 1,9 Мкал / кг. Потужність двигуна внутрішнього згоряння залежить від виділеного тепла при згорянні палива. Для того, щоб виділилося таку ж кількість тепла, як при згорянні 1 л бензину, необхідно спалити 1,2л пропан-бутану. Тобто, при русі в аналогічних умовах двигуну потрібно газу на 20% більше, ніж бензину. І нічого з цим не поробиш.
4. При роботі на газі ресурс двигуна зменшується і швидко прогорають клапана.
Мастило між стінками циліндра і поршнем (кільцями) забезпечує масляна плівка. Бензин, який надходить в циліндри (особливо на непрогрітому двигуні) у вигляді крапель, цю плівку змиває і розріджує масло в картері. Газ пропан-бутан завжди надходить в двигун в газоподібному стані, тому масляна плівка зі стінок циліндрів не змивається, в результаті чого, при використанні газу зменшується знос циліндропоршневої групи, а так само інших тертьових пар. Крім того, пропан горить повільніше бензину, завдяки чому знижується навантаження на циліндропоршневу групу і колінвал, внаслідок чого двигун працює м'якше.
Суміш пропан-бутан не містить домішок свинцю, сірки, твердих частинок, речовин що не згорають, які присутні в бензині, тому підвищується термін служби моторного масла, каталітичного нейтралізатора, лямбда-зонда. На порушених, свічках і клапанах не утворюється нагар.
Газ пропан-бутан горить повільніше бензину і згоряння може тривати навіть після відкриття випускного клапана. Тому каталізатор, випускні клапана, їх сідла перегріваються і можуть прогоріти. Але такі проблеми можуть виникнути тільки при агресивній манері водіння, коли мотор працює на оборотах вище 4500 об / хв. Від перегріву зникають теплові зазори клапанів і підгорають кромки клапанів і сідел.
Мінімізувати ризик перегріву для таких автомобілів допоможе збільшення кута випередження запалювання на 5-7 градусів або спеціальний пристрій - Flash Lube. Деякі виробники ГБО (King, Zenit) передбачають такий алгоритм роботи електронного блоку управління ГБО, при якому, розкручування двигуна понад 4000 об / хв призводить до автоматичного перемикання на бензин.
5. Біля машини з ГБО і в ній завжди пахне газом.
Якщо ГБО встановлено і відрегульовано правильно, ні в машині ні біля неї запаху газу бути не повинно. Якщо такий є - це говорить про витік пропан-бутану. Потрібно звернутися на СТО, знайти витік і усунути її, а якщо запах виходить з вихлопної труби - правильно відрегулювати ГБО.